Recensie: Evanescence live met orkest in AFAS live, een mooie show

Zondag 25 maart 2018 stond Evanescence na lange tijd weer in Amsterdam mét een groot orkest. Ik hadevanescence synthesis me al erg lang verheugd op het concert, aangezien ik al sinds mijn elfde luister naar deze band en ze nog nooit live had gezien.

Groots optreden met orkest

Het voorprogramma was opvallend genoeg klassieke muziek van het orkest dat de band de rest van de show zou begeleiden. Een verrassende keuze, maar het was zeer geslaagd. Helaas traden ze maar twintig minuten op en moesten we daarna nog veertig minuten wachten.

Het was dus even wachten, maar toen kwam toch echt Evanescence op het podium! Eerst het orkest dat hen begeleidt, dan de band en dan natuurlijk zangeres Amy Lee. Het was een bijzondere en mooie show, zeker doordat de band dus begeleid werd door een groot orkest. De nummers werden in bijzondere versies gespeeld en het orkest zorgde ervoor dat de nummers extra mooi worden.

Er worden veel nummers gespeeld en af en toe is er een kort praatje van Amy Lee. Ze laat weten dat het orkest lokaal is en dat ze er niet mee touren, dat betekent dus dat het orkest zicevanescence afas liveh alleen voor deze show in Amsterdam maanden heeft moeten voorbereiden! Ze spelen nummers van al hun albums en af en toe een nieuw nummer van de nieuwe cd Synthesis. Toch wordt het publiek (en ik eigenlijk ook) het enthousiast van oude nummers als ‘Lithium’ en ‘Good Enough’.

Ik vond het geweldig om deze band, waar ik al meer dan de helft van mijn leven naar luister, live te zien! Amy Lee heeft ook live een geweldige stem en het orkest zorgt echt voor een extra dimensie. Alleen het einde viel wat tegen, er had best nog een beste toegift gegeven mogen worden. Als de band weer naar Nederland komt, dan overweeg ik zeker om weer te gaan!

Wat vond jij van het optreden van Evanescence?